Logo nedir? Lügat medlulı olarak asıl hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan erkek yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını meydana getirecek erkek yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin daha çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde hareket gösteren işlemletmelerin çoğunlukla logoları sektörü simgeleme fiyat. Fakat takkadak çokça sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çaldatmaışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, palas anlaşılır, hatırlanması palas, kabil olduğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine uygun olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün de rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket yürekin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bilgi çok önemlidir.